فریک کربوکسی مالتوز

معرفی محصول
فرمولاسیون آهن داخل وریدی دسته‌ای از داروهای کمپلکس است که به‌طور گسترده‌ای برای درمان کمبود آهن و کم‌خونی استفاده ‌می‌شود. کمبود آهن ‌می‌تواند به‌دلیل از دست دادن خون، تغذیه نامناسب، بیماری مزمن کلیوی، بیماری التهابی روده، جراحی بای‌پس معده، خونریزی شدید رحم، شیمی درمانی، بارداری و زایمان رخ دهد.
سه گزینه درمانی برای درمان کمبود آهن وجود دارد: آهن خوراکی، آهن وریدی و در موارد منتخب، تزریق خون. آهن درمانی خوراکی یک درمان ساده و ارزان است و اغلب برای کسانی که خونریزی فعال ندارند، کمبود آهن نسبتاً خفیف دارند و هیچ‌گونه منع مصرفی ندارند، مناسب است اما به‌دلیل جذب محدود آهن از طریق روده کوچک، عدم تحمل دستگاه گوارش و طولانی‌بودن زمان برای پر شدن مخازن آهن چندان توصیه نمی‌شود.
انتقال خون برای کم‌خونی فقر آهن به شدت کم‌خونی و سطح هموگلوبین بستگی دارد. در بیماری‌های مزمن، تجویز تزریقی آهن به‌عنوان روش مناسب برای درمان کم‌خونی توصیه ‌می‌شود.
آهن داخل وریدی به‌ویژه، برای بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی که مکمل آهن برای آن‌ها ضروری است، گزینه درمان بالینی مناسبی است. درمان کم‌خونی با آهن خوراکی یک درمان طولانی‌مدت است، در حالی که با روش آهن وریدی ‌می‌توان مقادیر زیادی آهن را سریع و بی‌خطر تزریق کرد و همچنین تعداد دفعات مراجعه بیماران به بیمارستان را کاهش داد. علاوه بر این، گزینه آهن داخل وریدی برای بازیابی هموگلوبین و ذخایر آهن بدن نسبت به انتقال خون ایمن‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر است. فرمولاسیون آهن داخل وریدی یک گزینه درمانی بالینی ارائه ‌می‌کند در حالی که تجویز خوراکی به دلیل عدم تحمل یا عدم کارایی مناسب نیست.

نام شرکت : نفس زیست فارمد
حوزه : سلامت

مزایای فنی، اقتصادی و استراتژیک محصول

آهن یکی از مواد ضروری برای تولید سلول‌های قرمز سالم در مغز استخوان است، نقش مهمی در انتقال و ذخیره اکسیژن (به ترتیب در هموگلوبین و میوگلوبین) دارد و برای رشد و تکثیر سلولی ضروری است. کم‌خونی فقر آهن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های تحت بالینی توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) شناخته شده است و حدود 2 میلیارد نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند.