نانو کلسیم کربنات

معرفی محصول
نانوذرات کربنات کلسیم (CaCO3) به‌دلیل غیر سمی بودن، سازگاری زیستی با مایعات بدن، تخلخل زیاد و نسبت سطح به حجم زیاد کاربردهای صنعتی مختلفی را ارائه می‌دهد.
کربنات کلسیم یک ماده بسیار مهم، در تحقیقات بنیادی و صنعت است. کربنات کلسیم به‌دلیل کاهش سایز، تاثیر فوق‌العاده‌ای در تولید رنگ‌های پوشش، مواد درزگیر، چسب‌ها و پُرکننده‌ها دارد. در بخش پزشکی به‌منظور افزایش تاثیرگذاری داروهای پروتئینی آب‌دوست و داروهای ضد سرطان عالی است. کربنات کلسیم نانو می‌تواند کیفیت، دوام و خواص مکانیکی لاستیک خودرو را به‌صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.
این ماده به‌عنوان ماده پرکننده رنگ، رنگدانه، پوشش، کاغذ و پلاستیک استفاده شده‌است و می‌تواند با ارگانیسم‌ها به اشکال پیچیده و زیبایی مانند استخوان، دندان و پوسته قالب‌گیری شود.

نام شرکت : نفس زیست فارمد
حوزه : سلامت

مزایای فنی، اقتصادی و استراتژیک محصول
رسیدن به نانو کلسیم کربنات از دو روش فیزیکی و شیمیایی امکان‌پذیر است، در روش شیمیایی نانوکلسیم کربنات با طی مراحل پیچیده سنتز صرف هزینه و زمان زیاد به دست می‌آید که علاوه بر محصول منجر به تولید پساب و ضایعات نیز می‌شود. اما در روش فیزیکی نانوکلسیم کربنات از طریق روش ساده‌تر و ارزان‌تر خردایش به دست می‌آید.
کاربردهای کلسیم کربنات با کاهش سایز ذرات و بهبود خواص آن افزایش یافته و مصرف آن در صنایع مختلف افزایش می‌یابد.
به‌عنوان مثال در مورد صنعت غذا و دارو کاربرد نانوکسیم کربنات روی اقتصاد آن صنعت و بهبود کیفیت زندگی افراد بسیار موثر است. فراهمی زیستی کلسیم ممکن است به‌عنوان کسری از کلسیم رژیمی که به‌طور بالقوه توسط روده جذب می‌شود تعریف شود که می‌تواند برای عملکردهای فیزیولوژیکی، به‌ویژه معدنی‌سازی استخوان، یا کاهش ازدست‌دادن استخوان استفاده شود. پوکی استخوان یک مشکل عمده بهداشتی در سراسر جهان است. این یک بیماری خاموش است که باعث می‌شود استخوان‌ها متخلخل‌تر شوند. همچنین تا زمانی که کمردرد شدید یا شکستگی لگن رخ دهد، به‌خصوص در افراد مسن، این یک بیماری بدون علامت است.
تغییرات نسبتاً کوچک در جذب و دفع کلسیم می‌تواند مصرف زیاد را خنثی کند یا دریافت کم را جبران کند.